Vi driver direkte import av originaldeler fra Tyskland!
Vi har daglig forsendelser av originale Mercedes-Benz deler. Vi driver også egen import av originaldeler direkte fra Tyskland, med mulighet for ukentlige forsendelser. Dette gjør at delelageret vårt til enhver tid er fylt med originale Mercedes-Benz slitedeler. For tiden fører vi ca. 1100 forskjellige originale delenumre på vårt lager!
TILHENGERFESTE MED SCN-KODING
- Vi monterer tilhengerfester med både avtagbar krok og fast krok. De avtagbare blir helt usynlige.
- Hengerfestet blir kodet til bilens computere (SCN-koding), slik at bilens bremsesystem (ESP) og parkeringssensorer tilpasser seg hengerfestet
- Vi benytter oss av topproduktet Westfalia tilhengerfester.
- For best rustbeskyttelse benyttes flere lag overflatebehandling. Noen produkter som importeres behandles kun med overflatelakk. Westfalia benytter derimot først elforsinkning, varmeforsinkning, primer og deretter pulverlakk. Dette forhindrer at det utvikles rust på tilhengerfestet, selv om det skulle oppstå skader på overflatelakken.
HVORDAN KAN ORIGINALE DELER VÆRE BILLIGE?
I dag lager bilprodusentene svært få deler selv. Det meste lages av andre leverandører, sendes til produsenten, og selges ut til produsentens egen satte pris. I henhold til EU-direktiver er det imidlertid mulig for et frittstående verksted å kjøpe delene direkte fra leverandørene, før de går inn til produsenten. Vi i Jensens Bilservice gjør det. Det betyr at vi får den samme delen som produsenten bruker, altså original kvalitet, men kan selge den til vår egen, lavere pris.
HVA ER EN "ORIGINAL DEL"?
EU-forskriften av 1 okt. 2002 definerer det slik:
- Reservedeler som er produsert av kjøretøyfabrikanten selv
- Reservedeler som er fremstilt av uavhengige produsenter og som selges via kjøretøyfabrikanten
- Reservedeler som er fremstilt av uavhengige produsenter og som teknisk sett er identiske med komponentene som ble brukt når kjøretøyet var nytt. Disse delene selges på det uavhengige markedet.
Begrepet ”originale reservedeler” defineres altså ikke lenger ut fra bilprodusentens distribusjonssystem, men i stedet etter kvaliteten på komponentene. Definisjonen bryter ned bilprodusentenes begrepsmonopol og åpner nye salgsmuligheter for det uavhengige ettermarkedet.